مقالات

انواع لودر کوماتسو

انواع لودر کوماتسو

لودر یک ماشین تجهیزات سنگین است که در ساخت و ساز برای جابجایی یا بارگیری موادی مانند خاک، سنگ، ماسه و غیره به داخل یا بر روی نوع دیگری از ماشین‌آلات استفاده می‌شود. در ادامه به انواع لودر کوماتسو می‌پردازیم.

برای یک پروژه‌ی ساختمانی، معدنی و راهسازی آسان نیست که بدانیم از چه ابزار و تجهیزات سنگینی استفاده کنیم. برای انجام درست کار به ابزار خاصی نیاز داریم. مردم اغلب انواع لودرهای موجود را با هم مخلوط می‌کنند و نمی‌دانند از کدام یک برای هر کار خاص استفاده کنند. چهار نوع اصلی عبارتند از: بیل مکانیکی، فرمان اسکید، بولدوزر و لودر چرخ.

انواع لودر کوماتسو

انواع لودر کوماتسو عبارتند از:

Backhoe Loader

بیل مکانیکی یکی از پرکاربردترین انواع لودر است. این ماشین اصلی برای حفاری و جابجایی خاک است. Backhoe Loader دارای یک اندازه‌ی کوچک است تا بتوانید به راحتی از آن در محل ساخت و ساز یا کاری با هر اندازه‌ای استفاده کنید.

برخی از متعلقات که برای بیل مکانیکی وجود دارد عبارت است از:

سطل

شکن / چکش

آسیاب کننده

گریپل

می‌توانید از یک سطل برای جابجایی وسایل سنگین در سراسر محل کار استفاده کنید. سطل همچنین برای بارگیری خاک و انباشتن آن در جای دیگری مفید است. شکن یا چکش قطعه فلزی تیز و مستقیمی است که به Backhoe متصل می‌شود. به زمین سخت می‌رود تا آن را بشکند. هنگامی که از این متعلقات استفاده می‌کنید، حفاری در زمین نرم و جابجایی خاک در صورت نیاز آسان‌تر است. اگر در حال حفاری برای ریختن فونداسیون هستید، ممکن است به یک شکن نیاز داشته باشید تا به اندازه کافی در زمین عمیق فرو برود.

هنگامی که نیاز به پاک کردن درختان دارید، آسیاب کننده خلاص شدن از شر درختان برداشته شده به روشی سازگار با محیط زیست را آسان‌تر می‌‌کند. گرپل نیز برای پاکسازی درختان در محل ساخت و ساز شما مفید است. چنگال می‌تواند اندام‌های شکسته‌ای را که می‌افتند یا از درختان جدا می‌شوند، منتقل کند. یک چنگال می تواند اندازه‌های مختلف داشته باشد. تا هنگام حرکت راننده Backhoe از افتادن آنها جلوگیری کند. برای پاکسازی زمین و جابجایی انشعابات، Backhoe بهترین گزینه لودر هستند.

Skid Steer

لودر اسکید دارای بیشترین تعداد اتصالات موجود است که این را به یکی از مفیدترین تجهیزات ساختمانی برای مشاغل مسکونی و تجاری تبدیل می‌کند. لودر اسکید دارای چرخ است. چرخ‌ها عبور از زمین های ناهموار را در یک محل ساخت و ساز که هم سطح نیست آسان تر می‌کنند. یک تراک لودر جمع و جور شبیه به فرمان اسکید اما بدون چرخ است. لودرهای اسکید بسیار متنوع هستند. شما همچنین می‌توانید اندازه‌های مختلف را متناسب با نیاز خود داشته باشید.

یک مینی لودر skid steer loader که به آن لودر کامپکت نیز می‌گویند، حدود ۹۹۸ کیلوگرم وزن دارد. برای کارهای تخریب کوچک، محوطه سازی، تمیز کردن، حفر چاله‌ها و مسطح کردن زمین از یک مینی اسکید استفاده می‌شود. اندازه‌ی کوچک استفاده از آن را در سایت‌های کار کوچک با دسترسی محدود آسان‌تر می‌کند. همچنین می‌توانید یک لودر کوچکتر را روی چمن یا چمن مانور دهید بدون اینکه آسیب زیادی وارد کنید.

وزن یک لودر استاندارد بین ۱۶۳۳ تا ۳۱۷۵ کیلوگرم است. برای درجه بندی، مسطح کردن، برداشت آوار، حمل و نقل مواد سنگین، آماده سازی سایت و نصب محوطه سازی استفاده می‌شود. برای بلند کردن وسایل سنگین و حمل و نقل به یک skid steer loader نیاز دارید. یک مینی اسکید نمی‌تواند وزن زیادی را تحمل کند. هنگامی که شما یک محل کار بزرگتر دارید، اندازه استاندارد به خوبی کار می‌کند، زیرا می تواند به راحتی در تمام انواع زمین رانندگی کند.

برای کارهای ساختمانی خود می‌توانید از متعلقات روی اسکید لودر نیز استفاده کنید. اگر می‌خواهید زمین را پاک کنید، یک جارو اضافه کنید تا شاخه‌ها و زباله‌ها را از مسیر خارج کنید. باز کننده زمانی مفید است که زمین برای شکستن خیلی سخت باشد. یکی دیگر از ضمیمه های مفید،یک مارپیچ است که شبیه یک سیکلون است. به صورت دایره‌ای حرکت می کند تا یک سوراخ عمیق در زمین حفر کند.

مطالعه :   یاتاقان چیست + معنای یاتاقان زدن

اگر در فصل زمستان در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که برف و یخ زیاد دارد، می‌توانید از برف روب و فشار دهنده برای پاکسازی زمین استفاده کنید. استفاده از ضمیمه‌ی برفی همچنین گزینه‌های بیشتری برای ادامه کسب و کار در طول زمستان به شما می‌دهد، به خصوص اگر ساخت و ساز کند شود. شما می‌توانید خدمات تعمیر و نگهداری اموال و برف روبی را با یک ردلودر و پیوست مناسب ارائه دهید.

Dozer

بولدوزر که اغلب به آن “دوزر” گفته می‌شود، یک تراکتور فشرده اما قدرتمند با تیغه ای عمودی است که به جلو متصل است. برای پاکسازی زمین استفاده می‌شود. تیغه بولدوزر همچنین می‌تواند مقدار زیادی شن، خاک و سایر زباله های تولید شده توسط یک پروژه ساختمانی را جابجا کند. بولدوزر دارای مسیرهای بزرگی است که در هر زمینی، حتی روی تپه‌های بزرگ، بدون لیز خوردن، زمین را می‌پیماید. مسیرهای بزرگ همچنین به توزیع وزن بولدوزر کمک می‌کند تا فشار وارد شده به زمین را کاهش دهد و حتی در شرایط شنی در بالا بماند.

بولدوزرها در پروژه‌های ساختمانی و عمرانی مفید هستند. دو قسمت اصلی بولدوزر عبارتند از باز کننده و تیغه. باز کننده در پشت بولدوزر قرار دارد. حداقل یک ساقه دارد که زمین را می‌شکافد تا نرم‌تر شود. می‌توانید از یک قلاب شکن برای آماده سازی زمین برای محوطه سازی یا ریختن فونداسیون استفاده کنید. برخی از چاک دهنده‌ها به اندازه کافی قوی هستند که بتوانند از گدازه عبور کنند. تیغه در جلوی بولدوزر قرار می‌گیرد. از آن برای پرتاب کردن و جابجایی خاک، زباله ها و سایر اشیا از سر راه استفاده کنید.

همچنین می‌توانید یک بولدوزر را با تعویض تیغه جلو با ابزار دیگری تهیه کنید. برخی از بولدوزرها دارای سطل‌هایی در جلو با بازوهای هیدرولیک برای بلند کردن و پایین آوردن وسایل سنگین هستند. بولدوزرها همچنین به مسطح کردن زمین و حذف درختان کمک می‌کنند.

انواع اصلی بولدوزرها عبارتند از:

خزنده

چرخ دار

مینی

بولدوزرها همچنین می‌توانند تیغه های مختلفی داشته باشند. بولدوزرهای مستقیم برای درجه بندی و سطح زمین کار می‌کنند. یک تیغه جهانی برای هل دادن، اسکوپ کردن و حمل است. شما همچنین می‌توانید یک بولدوزر ترکیبی با ترکیبی از هر دو تیغه تهیه کنید.

Wheel Loader

به لودرهای چرخدار Wheel Loader گفته میشود. این قطعات بزرگ تجهیزات ساختمانی برای بسیاری از وظایف هستند. لودر چرخ دار همه کاره است و ظرفیت بالایی دارد. شما میتوانید از لودر چرخدار برای ساخت جاده، آماده سازی محل کار، حفاری، حمل بارهای سنگین یا جابجایی مواد استفاده کنید. لودرهای چرخدار جدیدتر دارای فناوری پیشرفته برای بهبود دوام هستند. یک لودر چرخ دار می‌تواند کارهای سنگین را به راحتی انجام دهد. گزینه‌های اندازه عبارتند از:

لودر چرخ مینی

لودر چرخ کوچک

لودر چرخ متوسط

لودر چرخ بزرگ

در ارتفاع بالا، یک لودر چرخ بزرگ می‌تواند بیش از ۹۰۰ اسب بخار قدرت ارائه دهد. حداکثر وزن عملیاتی بیش از ۱۳۱۵۴۱ کیلوگرم است. لودر چرخ دار همچنین دارای یک سطل در جلو است. میتوانید از آن برای جابجایی زباله، حمل بار و پاکسازی زمین استفاده کنید. با بزرگتر شدن لودر، ظرفیت سطل افزایش می‌یابد.

بازوی جلوی یک لودر چرخدار می‌تواند بالا و پایین حرکت کند. این حرکت باعث می‌شود که سطل را به راحتی بلند کنید و آن را تخلیه کنید. در دهه ۱۹۵۰، سازندگان نگران ایمنی بازوی متحرک بودند. از آن زمان، سازندگان برتر از روش‌های ایمن‌تری برای نصب و حرکت بازوها استفاده می‌کنند تا راننده آسیب نبیند.

از انواع لودر کوماتسو مواردی که به آن اشاره کردیم پرکاربردترین هستند.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی و بررسی انواع لودر کوماتسو پرداختیم.در صورتی که  صاحب لودر کوماتسو هستید، برای تهیه قطعات لودر کوماتسو می توانید روی ما در تراک کوماتسو حساب کنید.