مقالات

آشنایی با بیل ولوو ۴۸۰ و ویژگی‌ های منحصر به فرد آن

Excavator Volvo 480 - بیل ولوو 480

همانطور که می دانیم، به دلیل عملکرد استثنایی و دوام بالا، یکی از ماشین آلات سنگینی که در صنعت ساختمان و راه سازی مشهور شده اند، بیل مکانیکی های شرکت ولوو هستند. این ماشین های قدرتمند برای مقابله با سخت ترین فعالیت ها طراحی شده اند و به همین دلیل به انتخابی محبوب در میان پیمانکاران و اپراتورها در سراسر جهان تبدیل شده اند. حال، از میان تمامی بیل های مکانیکی ارائه شده توسط ولوو، یکی از بیل هایی که توانسته است محبوبیت بالایی بدست آورد، بیل ولوو ۴۸۰ است.
بیل مکانیکی ولوو ۴۸۰ با موتور بسیار قدرتمند و سیستم هیدرولیک عالی خود میتواند طیف وسیعی از فعالیت ها را به راحتی آب خوردن انجام دهد. از حفاری و راه سازی گرفته تا تخریب سازه ها، این بیل مکانیکی برای مقابله با هر مشکلی ساخته شده است.
در این مقاله از وب سایت مجموعه تراک کوماتسو (مرکز فروش لوازم یدکی کوماتسو) قصد داریم تا با بررسی همه چیز در مورد بیل ولوو ۴۸۰، شما را با این هیولای قدرتمند بیشتر آشنا کنیم.

معرفی بیل مکانیکی ولوو مدل ۴۸۰

به طور کلی، بیل ولوو ۴۸۰ یک بیل مکانیکی نسبتا همه کاره و قدرتمند است که راه سازان و مهندسان از آن برای انجام طیف وسیعی از فعالیت های عمرانی، صنعتی و راه سازی بهره می برند. این هیولای غول پیکر مجهز به فناوری های پیشرفته و ویژگی های نوآورانه ای است که در کمتر بیل مکانیکی دیگری می توانید آن ها را پیدا کنید.
چرخ های این بیل از نوع چرخ زنجیری بوده که به بیل این امکان را می دهد تا به راحتی و بدون هیچ مشکلی از صعب العبور ترین مکان ها نیز عبور کرده و در سربالایی و یا سرپایینی ها دچار لیز خوردگی و یا آسیب نشود.
در ادامه بیشتر با مشخصات این بیل مکانیکی شرکت ولوو آشنا خواهیم شد.

انواع بیل مکانیکی ولوو ۴۸۰

به طور کلی، بیل مکانیکی ها مشهور مدل ۴۸۰ به دو دسته مهم تقسیم بندی می شوند:

  1. بیل مکانیکی ولوو EC480E: همانطور که مشاهده می کنید، حرف E بکار رفته در انتهای نام این مدل نشان گر مفهوم Efficiency(بهره وری) است. بنابراین، این مدل بیل طوری طراحی شده است تا راندمان سوخت و بهره وری بیل به حداکثر برسد.
  2. بیل مکانیکی ولوو EC480D: برخلاف مدل قبلی بیل ولوو ۴۸۰، حرف D بکار رفته در انتهای نام این مدل نشان گر مفهوم Durability(دوام) است. بنابراین، این مدل بیل طوری طراحی شده است تا دوام و قابلیت اطمینان بیل به حداکثر برسد.
مطالعه :   علت کند شدن بیل مکانیکی چیست

مشخصات بیل ولوو ۴۸۰

اگر بخواهیم به بررسی همه مشخصات بیل مکانیکی ولوو ۴۸۰ بپردازیم، بدون شک به ساعت ها مطلب و مقاله نیاز خواهیم داشت! در اینجا به بررسی یک سری از مهم ترین و اصلی ترین مشخصات فنی این بیل همه کاره می پردازیم :
موتور : بیل ولوو ۴۸۰ مجهز به یک موتور قدرتمند D13J است که توانایی تولید قدرت ۳۸۵ اسب بخار را دارد. نحوه طراحی و جایگذاری این موتور به گونه ای است که می تواند در هر شرایط کاری و محیطی فعالیت کرده و حداکثر بهره وری و انتقال قدرت را انجام دهد.

سیستم هیدرولیک : وجه تمایز اصلی میان ماشین های سنگین و به خصوص میان بیل های مکانیکی، در میزان قدرت و ظرافت سیستم هیدرولیک آن ها است. سیستم هیدرولیک بیل ولوو ۴۸۰ شامل یک پمپ اصلی و دو نوع پمپ های پیستونی محوری با جابجایی متغیر است که هر پمپ پیستونی آن می تواند ۳۷۶ لیتر را در یک دقیقه جابجا کند!

عملکرد شناور بوم : سیستم هیدرولیک این دستگاه دارای یک شناور بوم بی نظیر می باشد که به اپراتور اجازه می دهد تا به راحتی موقعیت بوم را برای حداکثر کارایی تنظیم کند.

عمق حفاری: این بیل مکانیکی خاص و منحصر به فرد دارای حداکثر عمق حفاری تقریبی ۷.۸ متر است که از آن برای کارهای گودبرداری عمیق نیز استفاده می شود.

ارتفاع حفاری: این بیل دارای حداکثر ارتفاع حفاری ۱۲.۱۴۶ متری است که آن را برای اکثر فعالیت های عمرانی ایده آن می کند.

ظرفیت باکت: بسته به نوع بیل مکانیکی ۴۸۰ ولوو، ظرفیت باکت این بیل مکانیکی از ۱.۵ الی ۳ متر مکعب متغیر است و به آن اجازه می دهد تا مقادیر زیادی از مواد را به راحتی حمل کند.

کابین: کابین طراحی شده برای این بیلی مکانی بسیار راحت و جادار می باشد و به گونه ای طراحی شده است که حداکثر دید را برای اپراتور فراهم کند. همچنین، برای کاهش حداکثری میزان لرزش کابین، کل کابین بر روی یک سطح هیدرولیکی قرار گرفته است!

سخن پایانی

اگر شما نیز به دنبال دستگاهی قابل اعتماد و کارآمد هستید که برای طیف وسیعی از پروژه های عمرانی و راه سازی مناسب باشد، پیشنهاد ما به شما بیل ولوو ۴۸۰ است. با داشتن فناوری های پیشرفته و طراحی قوی خود، عملکرد و بهره وری استثنایی را تجربه خواهید کرد.
در این مقاله کامل و مفصل از وب سایت تراک کوماتسو سعی کردیم تا با بررسی همه چیز در مورد بیل ولوو ۴۸۰، شما را در افزایش بهره وری فعالیت های خود بیشتر راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *