مقالات

آشنایی با شرکت تیتان

titan machinery

اگر تاکنون در حوزه راهسازی و معدن سازی فعالیت کرده باشید، بدون شک با شرکت های مختلفی که در این حوزه فعالیت می کنند آشنایی نسبی دارید. اما آیا تا به حال با شرکت نام شرکت تیتان را شنیده اید؟شرکت تیتان، شرکتی با بیش از ۴۰ سال سابقه در حوزه کشاورزی و معدن کاوی بوده که همیشه حرف هایی برای گفتن داشته است. اگر شما نیز قصد دارید تا در مورد این شرکت و محصولات آن اطلاعات بیشتری کسب کنید، این بخش از تراک کوماتسو برترین اطلاعات گرد‌آوری شده را در اختیار شما قرار خواهد داد.

تاریخچه شرکت تیتان

این شرکت در سال ۱۹۸۰ توسط دیوید مایر، پیتر کریستینسون و مارک کرینکه تأسیس شد. طبق گفته آنان، در دهه ۸۰ میلادی، صنعت تجهیزات کشاورزی و ساختمان سازی بسیار پراکنده و نامنظم بود و بنابراین فرصت های زیادی برای بهره برداری در این صنعت وجود داشت. همین امر باعث شد تا این افراد با تاسیس شرکت titanmachinery، بتوانند تاحدودی این پراکندگی را تثبیت کنند، و در نتیجه به کشاورزان و مهندسان کمک شایانی کنند.در سال‌های اولیه، Titan Machinery بر کسب و تثبیت نمایندگی‌های موجود در داکوتای شمالی، داکوتای جنوبی و مینه‌سوتا متمرکز بود.

سپس، بعد از آن که شرکت توانست در این مناطق به تسلط خوبی برسد، در اواسط دهه ۱۹۹۰، شروع به گسترش به مناطق جدید کرد. همچنین، علاوه بر گسترش مناطق تحت پوشش، شرکت همه روزه به دنبال افزایش تولید و پشرفت تجهیزات نیز بود.در سال ۲۰۰۷، Titan Machinery سهام خود را در بورس NASDAQ تحت نماد TITN عرضه کرد. این امر به شرکت (تایتان مشینری) اجازه داد تا برای رشد و توسعه بیشتر به سرمایه های عظیمی دسترسی پیدا کند. همچنین، این شرکت در زمینه خدمات تعمیراتی و خدمات پس از فروش نیز به پیشرفت بسیار خوبی دست یافته است.

محصولات شرکت تیتان

در حال حاضر، و با پیشرفت همه روزه شرکت تیتان، محصولات این شرکت توانسته اند به یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین تجهیزات موجود در جهان، و به خصوص اروپا، تبدیل شوند. از مهم ترین و پرفروش ترین محصولات این شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تراکتور :

تراکتورهای تیتان از سه برند برتر Case IH، New Holland و Kubota ارائه شده و در اندازه ها و قدرت های مختلفی قابل خریداری هستند. از این تراکتورها می توان هم برای فعالیت های کشاورزی و هم برای فعالیت های ساخت و ساز استفاده کرد. تراکتورها وسایل نقلیه چند کاربردی هستند که در طیف وسیعی می توان از آن ها استفاده کرد. اما بیشتر کاربرد آن ها در امور کشاورزی است، به طوری که برای آماده سازی و کاشت محصولات همچنین در جمع آوری آن ها به این وسیله نقلیه نیاز است. از دیگر کاربرد های آن ها می توان به استفاده از تراکتور در صنعت ساخت و ساز و انجام وظایف مهندسی در جهت حمل و انتقال سازه های اولیه اشاره کرد.

دستگاه کمباین :

بدون وجود دستگاه های کمباین در جهان، برداشت بسیاری از محصولات کشاورزی دچار اختلال شده و یا زمان بسیاری را از کشاورزان خواهد گرفت. شرکت تیتان طیف وسیعی از کمباین ها را از برندهای پیشرو مانند Case IH و Massey Ferguson ارائه می‌کند. شرکت تیتان، کمباین ها را در دو دسته کلی کمباین های خودرو و کششی تولید می کند. پر استفاده ترین نوع کمباین، کمباین خودرویی میباشد که تمامی نیروی لازم توسط خود کمباین اعمال میشود. این مدل با قدرت زیادی که دارد در ناهموارترین مزارع هم قابل استفاده است.

مطالعه :   مشخصات بیل مکانیکی کاترپیلار 6060

بیل مکانیکی :

بدون شک، یکی از اصلی ترین و حیاتی ترین ماشین آلات مورد نیاز در صنعت راهسازی و عمران، بیل های مکانیکی هستند. بدون این بیل ها تمامی فرایند های تخریب و یا جابجایی مواد بسیار زمان بر خواهند بود. به همین منظور، شرکت تیتان نیز سعی کرده است تا با ارائه بیل مکانیکی هایی از برندهای برتر مانند ولوو، دوسان و هیوندای، اعتماد مشتریان خود را جلب کند.

لودرها :

شرکت تیتان لودرهای چرخدار را از برندهای پیشرو مانند کیس و ولوو ارائه می دهد. این ماشین ها در صنایع مختلفی از جمله معدن کاوی، راهسازی، و ساخت و ساز استفاده می شوند. لودرها کاربرد مختلفی دارند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خاکبرداری : در عملیات ساختمانی به خصوص برای گود برداری ها برای کندن و بارگیری خاک های جمع آوری شده
  • هم سطح سازی سطح زمین : برای صاف کردن ناهمواری های سطح زمین جام لودر باید روی زمین قرار گرفته تا بتواند عملیات هم سطح سازی یا تمیز کردن سطح زمین را به خوبی انجام دهد.
  • بارگیری : حمل موارد ساختمانی و مصالح مختلف از جمله خاک، سنگ، شن و ماسه و …
  • جابه جایی : جا به جایی مصالح سنگین مثل آجر، بلوکه های سیمانی و ….

سمپاش ها :

از سمپاش های می توان برای پخش آفت کش ها، کودها، و سم ها استفاده کرد. سمپاش های ارائه شده در این شرکت از برندهای Case IH و Apache بوده که بسیار پرطرفدار هستند. سمپاش ها در نوع دستی و موتوری عرضه می شوند. سمپاش دستی قابلیت جا به جایی راحت تری دارد و بیشتر برای کاربردهایی با مقیاس کوچک مانند گلخانه ها و باغ های کوچک مناسب اند. اما در سمپاش های موتوری به جای پمپ دستی، پمپ موتوری عملیات سمپاشی را انجام می دهد. از مزایای این نوع سمپاش می توان به سرعت بالا و کاربرد آسان آن اشاره کرد.

بولدوزر :

بعد از بیل های مکانیکی، دومین ماشین سنگین مورد نیاز در صنعت راهسازی، بولدوزرها هستند. بدون بولدوزرها فرایند جابجایی، حمل مواد، و یا تسطیح خاک بسیار دشوار خواهد شد. بولدوزرهای ارائه شده توسط شرکت تیتان از برندهای کیس و یا کوماتسو هستند.

لیفتراک :

لیفتراک های شرکت تیتان نیز طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است. این لیفتراک ها دارای تنوع بالایی بوده و برای فعالیت های مختلفی در دسترس هستند. . لیفتراک ها از نظر موتوری انواع مختلفی دارند که می‌توانند کاربردهای متفاوتی داشته باشند. انواع این لیفتراک ها عبارتند از:

  • لیفتر‌اک برقی
  • لیفتراک دیزلی
  • لیفتراک زمینی
  • لیفتر‌اک دو گانه سوز
  • لیفتراک پلتفرمی
  • لیفتراک کمکی
  • لیفتراک راننده نشسته

سخن پایانی

در این مقاله از وبسایت تراک کوماتسو به معرفی شرکت تیتان پرداختیم. امیدواریم با کمک این مقاله توانسته باشیم شما را با شرکت titanmachinery بیشتر آشنا کرده باشیم. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر، میتوانید به وبسایت رسمی این شرکت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *