مقالات

روش بارگیری با لودر

روش بارگیری با لودر

لودرها ماشین های تجهیزات سنگین هستند که در امور ساخت و ساز با هدف کنار زدن یا بارگذاری موادی نظیر آسفالت، بقایای تخریب، خاک، برف، خوراک، شن، سنگ ریزه، چوب، مواد معدنی خام، مواد بازیافتی، سنگ، شن و ماسه و… مورد استفاده قرار می گیرند. در این مطلب از تراک کوماتسو (مرکز فروش قطعات لودر کوماستو) قصد داریم به بررسی طریقه بارگیری لودر بپردازیم.

طرز کار لودر چگونه است

برای استفاده صحیح از لودر، لازم است ابتدا روش بارگیری لودر و طرز کار آن را بدانید. برای کار با لودر در هنگام ساخت و ساز باید اول از همه باکت را بالا و پایین کرده و شیب مورد نظر باکت را مشخص کنید. دقت کنید که شیب آن تا زمین حداقل باید ۴۰ سانتی متر تا ۶۰ سانتی متر باشد، زیرا بیشتر از آن سبب آسیب به دستگاه می شود. همچنین باید از مانورهای سریع یا خمیده خودداری کنید و هنگام حرکت دادن دستگاه، ترمز را به طور مداوم فشار ندهید. این کار نیز به دستگاه آسیب می رساند.
اگر سطح ناهموار وجود داشته باشد، باید با کاهش سرعت، عملکرد ترمز را بهبود بخشید. به منظور پیشگیری از واژگونی دستگاه باید باکت را به زمین بچسبانید. یک نکته مهم در نحوه بارگیری لودر این است که باید باکت تا پایین ترین سطح خود به زمین نگه داشته شود. این باعث می شود که بتوانید بارگیری مواد را به راحتی انجام دهید.
دقت داشته باشید که لازم است باکت در زمان پارک کردن ماشین کاملا خالی بوده و از وسایل کمکی مانند سنگ و چوب در جلوی لاستیک های لودر در سطوح شیب دار استفاده شود. اگر از لودر به عنوان یدک کش استفاده می شود، باید از سیم بکسل مخصوص استفاده شود. یدک کشی لودر برای مسافت های کوتاه اشکالی ندارد، اما برای یدک کشی در مسافت های بیشتر لازم است حتما از تریلر استفاده شود. هنگام انجام عملیات بارگیری لودر ۴ منطقه قرمز برای بستن و محافظت از لودر وجود دارد که باید به آنها توجه داشت.

مطالعه :   کدهای خطای کامیون ولوو

نکات مهم پیش از شروع کار با لودر

نکاتی که حتما باید قبل از شروع کار با لودر رعایت شود :

  1. سطح روغن در دستگاه باید بررسی شود.
  2. سیستم انتقال و خنک سازی دستگاه بررسی شود.
  3. پیچ های موجود در دستگاه بررسی شوند.
  4. مطالعه کتابچه راهنما قبل از شروع به کنترل بهتر دستگاه کمک می کند.
  5. تنظیم ستون فرمان و صندلی راننده مهم است.
  6. استفاده از از کمربند ایمنی هنگام کار با دستگاه رعایت شود‌.
  7. لازم است از اینکه ترمزها، بوق و چراغ ها را روشن می کنند اطمینان حاصل شود.
  8. دنده باید در موقعیت خنثی قرار داشته و دستگاه در حدود پنج دقیقه گرم شود.
  9. توجه به صفحه نمایشگر برای اطلاع از فشار روغن ضروری است تا در صورت پایین بودن فشار روغن آن را دوباره روشن و خاموش کنید.
  10. هیچ فرد دیگری به جز راننده نباید بدون هماهنگی وارد کابین اپراتور شود.

سخن پایانی

در این مطلب از وبسایت تراک کوماتسو به بررسی نحوه بارگیری لودر و طرز کار آن پرداخته شد. لودرها کاربرد بسیار مهمی در امور ساخت و ساز دارند و دانستن نحوه بارگیری و طرز کارشان برای استفاده صحیح از آنها ضروری است. مطالعه کتابچه راهنمای دستگاه برای کسب اطلاع از نحوه عملکرد کلی دستگاه بسیار مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *