مقالات

کد خطاهای مانیتور بیل مکانیکی کوماتسو

کد خطاهای مانیتور بیل مکانیکی کوماتسو

بسیار پیش آمده است که هنگام استفاده از بیل مکانیکی با اخطارهایی مواجه شده باشید. اما علت کد خطاهای مانیتور بیل مکانیکی کوماتسو چیست؟ جالب است بدانید که بسیاری از بیل‌های مکانیکی برندهای دیگر دارای قابلیت نصب دیاگ می‌باشند که می‌توان این دیاگ به صورت خارجی به خودرو متصل کرد و تمامی مشکلات و ایرادات را پیدا نمود. این در حالیست که بیل مکانیکی کوماتسو دارای دیاگ داخلی است و فرد می‌تواند تمامی اطلاعات لازم را بر روی صفحه مانیتور مشاهده کند. اگر می‌خواهید اطلاعات لازم را درباره کد خطاهای بیل کوماتسو به دست آورید این مقاله را با دقت مطالعه کنید. 

کد خطاهای مانیتور بیل مکانیکی کوماتسو

به طور کلی، تنوع کدهای خطا مانیتور بیل مکانیکی کوماتسو بسیار زیاد و چه بسا گیج کننده بوده که هر کدام از آن ها خطا و یا ایراد خاصی را به اپراتور دستگاه منتقل می کنند. از مهم ترین و کاربردی ترین کد خطاهای بیل کوماتسو که همه دارندگان بیل های مکانیکی باید با آن آشناییت داشته باشند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Error 02 :

یکی از اخطارها، Error 02 می‌باشد که به معنی اتصال یا قطع سوپاپ سلونئوید است اگر هنگام کار با بیل مکانیکی چنین اخطاری را بر روی صفحه مانیتور مشاهده کردید به این معناست که توان کاری این دستگاه کمتر از حالت نرمال و ایده‌آل است.

Error 03 :

یکی از اصلی ترین و مهم ترین ارورهای مانیتور بیل مکانیکی کوماتسو، همین ارور ۰۳ است. دیدن Error 03 به اتصال یا قطع شدگی در ترمز گردان مربوط است. در این حالت قفل شدن و عدم امکان چرخش بیل مکانیکی را مشاهده خواهید کرد.

Error 05 :

از دیگر اخطارهای بیل مکانیکی کوماتسو می‌توان به Error 05 است که به سیستم گاز بیل مربوط است و به این معنی است که گاز خور خوبی ندارید.

Error E10 :

این کد خطا نیز یکی از خطرناک ترین کدهای خطا مانیتور بیل مکانیکی کوماتسو است که نشان می دهد که دمای روغن هیدرولیک بسیار بالا است. اگر در سیستم هیدرولیک شما ایرادی وجود داشته باشد و یا اینکه از بیل خود استفاده طولانی مدت داشته باشید، احتمال دیدن این ارور بیشتر می شود.

 Error E11 :

این کد معروف نیز نشان می دهد که در پمپ یا موتور هیدرولیک مشکلی وجود دارد. از آن جایی که قیمت پمپ هیدرولیک اصلی نسبتا بالاست، حتما در صورت دیدن این ارور باید به فکر رفع آن باشید.

رفع ارورهای بیل مکانیکی کوماتسو

 اگر با اخطارهای ذکر شده در قسمت قبلی مواجه شدید می‌توانید از روش‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، این مشکلات را تا حد زیادی حل نمایید. البته در نظر داشته باشید که راهکارهای زیر فقط برای به کار انداختن دوباره دستگاه است و نمی‌توان از آن‌ها به عنوان یک راه‌حل دائمی استفاده کرد. اگر برای قطعات بیل کوماتسو شما مشکلی پیش آمده حتما به تعمیرگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا مشکل را برطرف نمایند. با سرویس کردن‌های به موقع و سر وقت می‌توانید از بروز مشکلات جدی برای بیل مکانیکی جلوگیری نمایید.

مطالعه :   سلکتور بیل مکانیکی چیست

رفع ارور رفع Error 02 کوماتسو :

برای رفع Error 02 بایستی به سراغ دو شیر برقی که در سمت چپ پمپ هیدرولیک قرار دارد، بروید و هر دو را کاملا بررسی کنید. در بیشتر موارد شیر برقی را که در قسمت گودی قرار گرفته است، با مشکل مواجه شده و باید آن‌را باز کنید و پس از سرویس کردن آن، کمی پالش را به سوپاپ داخلی اضافه نمایید تا کارایی دستگاه شما دوباره به حالت اول برگردد.

رفع ارور Error 03 کوماتسو :

برای برطرف کردن Error 03 باید به سراغ شش شیر برقی که در زیر سلکتور قرار گرفته‌اند، بروید و آن‌را تعمیر و یا تعویض کنید. در نظر داشته باشید که تعمیر و یا تعویض این قسمت به دانش و مهارت کافی نیاز دارد پس اگر تجربه‌ و مهارتی در این زمینه ندارید بهتر است بیل مکانیکی کوماتسو را به نزد افراد متخصص و باتجربه ببرید تا بدون وارد شدن هیچ ضربه‌ای به دستگاه، مشکلات را به طور کامل برطرف نمایند.

رفع ارور Error 05 کوماتسو :

سومین اخطار بیل مکانیکی Error 05 است که برای رفع این اخطار داده شده نمی‌توانید کار زیادی انجام دهید فقط می‌توانید سوکت‌هایی را که به گاز برقی متصل شده‌اند را بررسی کنید. برای رفع کامل این اخطار باید با از برقکار کمک بگیرید.

رفع Error E10 کوماتسو :

در هنگام مواجهه با این این ارور، ابتدا اپراتور باید استفاده از بیل مکانیکی را تا زمانی که سیستم هیدرولیک خنک شود، متوقف کند. در صورتی که این ایراد به طور مداوم اتفاق افتاد، پیشنهاد می کنیم حتما سیستم هیدرولیک و روغن هیدرولیک دستگاه را یک دور بررسی کنید.

رفع  Error E11 کوماتسو :

با توجه به اینکه پمپ هیدرولیک بیل مکانیکی یک قطعه اصلی و مهم در بیل است، تعمیر آن توسط افراد تازه کار و یا نابلد به هیچ وجه توصیه نمی شود. در این شرایط، پیشنهاد می شود اپراتور دستگاه را برای تعمیر به یک تکنسین مجرب نشان دهد.

سخن پایانی

در این مقاله درباره کد خطاهای بیل کوماتسو با شما صحبت کردیم و سعی کردیم تا راهکارهای لازم جهت رفع کد خطا بیل کوماتسو را بیان کنیم. پیشنهاد می‌کنیم که برای برطرف کردن مشکلات دستگاه خود از افراد باتجربه و کاربلد کمک بگیرید تا هیچ آسیبی به دستگاه وارد نشود. اگر برای رفع کد خطاهای مانیتور بیل مکانیکی کوماتسو به قطعه‌ای نیاز داشتید به سایت تراک کوماتسو مراجعه نمایید و بهترین و باکیفیت‌ترین قطعات را از این سایت خریداری کنید. شرکت تراک کوماتسو وارد کننده انواع قطعات موتوری، لودر، بولدزر و بیل مکانیکی کوماتسو می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *