مقالات

آشنایی با بزرگترین بولدوزر جهان

بزرگترین بولدوزر جهان

بولدوزرها، یکی از مهم ترین و مورد نیاز ترین ماشین آلات صنعت ساخت و ساز به شمار می آیند. از آنها می توان برای فعالیت های بسیاری مانند پاکسازی زمین تا طبقه بندی جاده ها استفاده کرد. این ماشین های قدرتمند، به دلیل داشتن موتورهای دیزلی و سیستم های هیدرولیک متنوع، قادر به جابجایی مقادیر عظیمی از خاک و مواد هستند.
حال، تصورش را بکنید که بزرگترین بولدوزر جهان می تواند چه خدماتی را به کارفرمایان ارائه دهد. در این مقاله از وب سایت تراک کوماتسو، قصد داریم تا با معرفی بزرگترین بولدوزر جهان، شما را با این بولدوزرعظیم الجثه بیشتر آشنا کنیم.

بزرگترین بولدوزر جهان

بولدوزر Acco Super Bulldozer بزرگترین و قدرتمندترین بولدوزری می باشد که تاکنون ساخته شده است. این ماشین غول پیکر در ایتالیا و توسط شرکت Umberto ACCO ساخته شده است. با این که این بولدوزر به طور رسمی توسط این شرکت ایتالیایی ساخته شده است، اما اکثر قطعات آن توسط شرکت کارتپیلار تولید شده و تنها برخی از قطعات این بولدوزر به صورت اختصاصی طراحی و تولید شده است .به عنوان مثال، تیغه این بولدوزر بزرگتر از هر چیزی است که کاترپیلار تا به حال ساخته است.

مشخصات بزرگترین بولدوزر جهان

و اما برویم سراغ اصل مطلب! حال که به طور کلی با این سوپر بولدوزر آشنا شدیم، نوبت به بررسی تخصصی تر این بولدوز می رسد. از مهم ترین ویژگی ها و مشخصات این بولدوزر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وزن ناخالص:

این بولدوزر دارای وزن ناخالص ۱۸۳ تن است که یعنی بیش از ۱۵۰ برابر وزن یک فراری F50 !

مطالعه :   بزرگترین بیل مکانیکی کوماتسو

موتور:

موتور این بولدوزر از دو موتور کاترپیلار ۶۷۵ اسب بخاری (۵۰۳ کیلووات) نیرو می گیرد. همچنین، برای این که این موتور بتواند با بازدهی بالایی به فعالیت بپردازد، سعی شده است تا آن را با دستگاه های خنک کننده ویژه و قابلیت توربوشارژ تقویت کنند.

تیغه بولدوزر:

این سوپر بولدوزر دارای تیغه ای به عرض ۲۳ فوت ( معادل ۷.۰ متر) و ارتفاع ۹ فوت (معادل ۲.۷ متر) است، در حالی که طول کل بولدوزر از نوک تیغه تا چاک دهنده به ۴۰ فوت (۱۲ متر) می رسد. عقب چاک دهنده به تنهایی حدود ۱۰ فوت (۳.۰ متر) طول دارد و توسط قوچ های هیدرولیک عظیم حمایت می شود.

جالب است بدانید که از این بولدوزر تنها یک نسخه ساخته شده است که در ابتدا برای صادرات به لیبی در اوایل دهه ۱۹۸۰ برای کمک به توسعه زمین ساخته شد. اما در آن زمان، سازمان ملل متحد تحریم های تجاری بزرگی را علیه آن کشور اعمال کرد. بنابراین به عنوان یک پیامد مستقیم این محدودیت های تجاری، Acco Dozer تکمیل شده هرگز به مقصد مورد نظر خود ارسال نشد و در ایتالیا، جایی که در آنجا ساخته شده بود، باقی ماند. این بولدوزر هرگز مورد استفاده عملیاتی قرار نگرفت و در حال حاضر نیز از آن به عنوان یک جاذبه گردشگری استفاده می شود.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی بزرگترین بولدوزر دنیا پرداختیم و همچنین شما را با مشخصات فنی بزرگترین بولدوزر جهان آشنا کردیم.به طور کلی بلدوزر های ماشین آلاتی حیاتی و مهم در صنعت راهسازی به شمار می آیند؛ بنابراین آشنایی با انواع مدل های بلدوزر و کارکرد هر کدام از آنها می تواند برای شما مفید باشد.تراک کوماتسو مرکز فروش قطعات بلدوزر کوماتسو آمده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

1 فکر در مورد “ آشنایی با بزرگترین بولدوزر جهان

  1. مجتبی رییسی نژاد گفت:

    با عرض سلام و احترام
    البته اگر به بلدوزر ۵۷۵ کوماتسو می پرداختید بهتر بود چون این دستگاه در تیراژ بالا و رند بازار بود البته نه در بازار ایران😁

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *