مقالات

انواع بیل مکانیکی کوماتسو

انواع بیل مکانیکی کوماتسو

شاید از شنیدن این مورد تعجب کنید اما بیل های مکانیکی که امروزه از آن ها استفاده می کنیم و از این طریق به جابجایی خاک و ماسه می پردازیم دارای قدمتی ۱۲ هزار ساله هستند. امروزه بیل های مکانیکی کوماتسو به یکی از محبوب ترین بیل های مکانیکی مورد استفاده تبدیل شده اند و بسیاری از افراد و برند های صنعتی معتبر از محصولات و بیل های مکانیکی کوماتسو استفاده می کنند. حال اگر به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع بیل مکانیکی برند مذکور، قطعات بیل کوماتسو، انواع بیل مکانیکی موجود در ایران و همچنین قیمت انواع بیل مکانیکی کوماتسو هستید در این مطلب با ما همراه باشید.

انواع بیل مکانیکی کوماتسو چیست

همانطور که اشاره داشتیم، بیل های مکانیکی کوماتسو از محبوب ترین ابزارآلات مورد استفاده در کشور ایران هستند و به همین علت از انواع آن ها استفاده می شود. انواع مدل های بیل مکانیکی کوماتسو دارای ویژگی های بخصوصی هستند و هر کدام در شرایط متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند.

بکهو لودر:

بکهو لودر ابزاری ترکیبی بوده که از دو ابزار لودر و بیل بوجود آمده است و با مجهز بودن به جام های معکوس مناسب استفاده در حفاری های بسیاری عمیق و یا نقاط خاص خواهد بود.

بیل مکانیکی با سیستم کابلی:

نوع دیگر از بیل های مکانیکی کوماتسو با نام سیستم کابلی نیز شناخته می شود که در اصل همان بیل هیدرولیکی رایج و معمولی است که استفاده می شود. بیل مذکور نیز به دو دسته اصلی تقسیم می شود که از آن ها با نام بیل های جام جلو و بیل های جام عقب یاد می شود.

دراگ لاین:

آخرین نوع از بیل های مکانیکی کوماتسو نیز با نام دراگ لاین شناخته می شوند که برای حفاری در سطح های پایین مورد استفاده قرار می گیرند و برای لوله گذاری و حفر کانال مناسب هستند.

انواع بیل های کوماتسو

کوماتسو یکی از برند های ژاپنی فعال در صنایع سنگین است که در کنار کاترپیلار بزرگترین تولید کننده ماشین های راهسازی و صنعتی دنیا محسوب می شود. دفتر اصلی شرکت مذکور در حومه شهر توکیو پایتخت ژاپن واقع شده است و تنها بخش کوچکی از آن برای تولید ماشین های راهسازی اختصاص داده شده است. از سه دهه گذشته تا زمان حال شاهد بودیم که برند کوماتسو در لیست صد شرکت برتر ژاپن قرار داشته و سهام آن نیز بسیار ارزشمند است.بیل مکانیکی های برند کوماتسو دارای ویژگی های کاربردی هستند و به همین علت انواع آن ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. از محبوب ترین بیل های مکانیکی کوماتسو می توان به مدل های PC200-5  و PC200-6 و PC200-7اشاره داشت.

مطالعه :   آشنایی با بزرگترین بولدوزر جهان

انواع بیل مکانیکی موجود در ایران

انواع بیل مکانیکی موجود در ایران، بیل مکانیکی های برند کوماتسو هستند که با توجه به قیمت و کاربرد توانسته اند راندمان مناسبی را ارائه دهند. در بخش زیر با تعدادی از آن ها آشنا می شوید:

بیل مکانیکی PC200-7 کوماتسو

بیل مکانیکی مدل pc200-7 از برند کوماتسو در اواخر دهه ۶۰ وارد ایران شد. زمانی که شرکت ژاپنی کوماتسو توانست محصولات خود را به صورت جهانی عرضه کند و در کشور ایرانی نیز جایگاه ویژه ای را از نظر مشتریان خود بدست آورد. برخلاف اینکه زمان بسیاری از عرضه محصولات برند کوماتسو از مدل های قدیمی گذشته است شاهد استفاده بسیاری از آن ها هستیم. بیل های مدل پیسی با عددی که بعد از خط آمده است دسته بندی شده اند و هر چقدر که عدد مذکور بالاتر باشد از لحاظ قدرت و سایر مشخصات نیز قدرت بیشتری دارند.

بیل مکانیکی PC400-7 کوماتسو

نوع دوم از بیل مکانیکی های موجود در ایرانی، بیل مکانیکی کوماتسو از مدل PC400-7 است که در اصل از جدیدترین های برند کوماتسو محسوب می شود. قدرت موتور این بیل مکانیکی برابر با ۳۳۰ اسب بخار بوده و دارای ۶ سیلندر است. همچنین قابل توجه است که وزن عملیاتی این دستگاه برابر با ۴۱۴۰۰ کیلوگرم است. کنترل این مدل بیل برای اپراتور بسیار آسان خواهد بود چرا که کم لرزش است و همچنین دارای دید مناسبی است.

از همین جهت می توان به سادگی از این بیل مکانیکی در شب نیز استفاده کرد چرا که دارای چراغ های بسیار بزرگ و قدرتمندی است. همچنین مانیتوری وجود دارد که سلامت و وضعیت تمامی اجزای بیل را نشان می دهد. نوع موتو این دستگاه از مدل SSA 6D125 E-3 بوده و همچنین حجم باکت آن برابر با ۱.۹ متر مکعب است که باعث می شود بتواند کارایی مناسبی را از خود نشان دهند.

قیمت انواع بیل مکانیکی کوماتسو

برای تعیین قیمت انواع بیل مکانیکی کوماتسو و قطعات کوماتسو باید به موارد بسیاری توجه داشت چرا که المان های گسترده ای بر روی قیمت بیل مکانیکی تاثیر دارند. به همین علت توصیه می شود که خرید بیل مکانیکی را با مشورت متخصصی انجام دهید تا بتوانید انتخاب مناسبی را داشته باشید. برای نمونه بیل مکانیکی های سنگین که مناسب حفر گودال های بزرگ هستند دارای قیمت به نسبت بیشتری نسبت به بیل مکانیکی های سبک برای حفاری معمول خواهند بود.

سخن پایانی

در این مطلب سعی داشتیم تا به صورت جامع و کامل در رابطه با انواع بیل مکانیکی کوماتسو صحبت کنیم تا شما نیز بتوانید بدون داشتن هیچگونه اطلاعات قبلی، آشنایی کاملی را در رابطه با این موضوع بدست آورید. تراک کوماتسو واردکننده و تامین کننده ی کلیه قطعات موتوری,و زیر بندی دامپتراک,لودر,بلدوزر و بیل مکانیکی کوماتسو در ایران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *