مقالات

بزرگترین بیل مکانیکی کوماتسو

بزرگ ترین بیل مکانیکی کوماتسو

بیل های مکانیکی، ماشین های سنگین و همه کاره ای هستند که به منظور جابجایی اجسام بزرگی نظیر خاک و سایر مواد سنگین ساخته می شوند. این ماشین ها در استخراج معادن، جاده ها، ساختمان ها و تخریب آنها کاربرد گسترده ای دارند. بیل های مکانیکی به عنوان یکی از مهم ترین ارکان پروژه های راهسازی شناخته می شوند.
بیل های مکانیکی کوماتسو یکی از مشهورترین و رایج ترین انواع بیل های مکانیکی هستند. این ماشین ها در اندازه های گوناگون وجود دارند و به همین سبب کارایی آنها با یکدیگر متمایز می شود. در ادامه مطلب قصد داریم به بررسی و معرفی بزرگترین بیل مکانیکی کوماتسو بپردازیم.

آشنایی با بزرگترین بیل مکانیکی کوماتسو

اگر به لیست ۱۰ بیل مکانیکی غول پیکر جهان نگاهی بیندازید، حداقل ۳ مورد از آنها از شرکت کوماتسو است. با اینکه هیچکدام از این سه مورد بزرگترین بیل مکانیکی در جهان نیستند، اما فاصله بسیار کمی از نظر اندازه و وزن با بزرگترین بیل مکانیکی دارند.

بیل مکانیکی Komatsu PC8000-11

این بیل مکانیکی دارای وزن ۷۷۳ تن بوده و حدود ۲۰۰ تن سبک تر از بزرگترین بیل مکانیکی در جهان است. Komatsu PC8000-11 بزرگترین بیل مکانیکی در سبد تولید کنندگان ژاپنی محسوب می‌شود.
موتورهای دیزلی دوقلو این بیل مکانیکی به ۳۰۰۰ کیلووات / ۴۰۲۰ اسب بخار امتیاز می دهند. همچنین ظرفیت بیل و بالابر آن ۴۲ متر مکعب بوده و برای ادغام با کامیون های بین ۲۴۰ تا ۴۰۰ تن طراحی شده است. بیل مکانیکی Komatsu PC8000-11 در رتبه پنجم بزرگترین بیل مکانیکی های دنیا و رتبه قرار دارد.

بیل مکانیکی Komatsu PC7000-11

بیل مکانیکی Komatsu PC7000-11 به عنوان یک پیشنهاد کارا و جدید از شرکت کوماتسو به تولید رسید. اولین PC7000-11 در اوایل سال ۲۰۱۹ در یک معدن طلای آرژانتین ساخته شد. موتورهای ۱۶ سیلندر دوقلو این بیل مکانیکی به ۲۵۰۰ کیلووات / ۳۳۵۰ اسب بخار و هر دو تنظیمات بیل و بولوهیو دارای ظرفیت ۳۶ متر مکعب هستند. بیل مکانیکی Komatsu PC7000-11 در رده هفتم در میان لیست ۱۰ بیل مکانیکی بزرگ دنیا قرار دارد.

مطالعه :   مینی لودر کوماتسو

بیل مکانیکی Komatsu PC5500-6

بیل مکانیکی Komatsu PC5500-6 توسط شرکت کوماتسو در دسته بیل های هیدرولیک متوسط قرار می گیرد. وزن عملیاتی این بیل مکانیکی تا ۵۵۲ تن است. همچنین ظرفیت بیل مطابق با ظرفیت بیل مکانیکی ۲۹ متر مکعب است. این بیل از موتورهای دوتایی Komatsu SDA12V159E-2 Tier 2 قدرت می گیرد که امتیاز ترکیبی ۱۸۸۰ کیلووات / ۲۵۲۰ اسب بخار دارند‌. بیل مکانیکی Komatsu PC5500-6 در رده دهم لیست بزرگترین بیل مکانیکی های جهان قرار دارد.

بزرگترین بیل مکانیکی در جهان چیست؟

بزرگترین بیل مکانیکی جهان بیل مکانیکی Caterpillar 6090 FS است که وزن فوق العاده ۱۰۰۰ تن دارد. این بیل مکانیکی در رتبه اول میان ۱۰ بیل مکانیکی غول پیکر جهان قرار داشته و حدود ۲۰۰ تن سنگین تر از بزرگترین بیل مکانیکی کوماتسو یعنی Komatsu PC8000-11 است.
بیل مکانیکی Caterpillar 6090 FS از موتورهای دوقلو کامینز QSK60 برخوردار است و قدرت موتور ۳۳۶۰ کیلووات / ۴۵۰۰ اسب بخار است. با خرید Bucyrus توسط کاترپیلار در سال ۲۰۱۱، قابلیت های استخراج آن گسترش یافت و ۶۰۹۰ FS بر اساس Bucyrus RH400 ساخته شد. راه اندازی این بیل مکانیکی در اصل در سال ۱۹۹۷ صورت گرفت.

سخن پایانی

در این مطلب از مجموعه تراک کوماتسو مرکز فروش انواع قطعات بیل کوماتسو به بررسی بزرگترین بیل مکانیکی کوماتسو و جایگاه آن در میان ۱۰ بیل مکانیکی غول پیکر جهان پرداختیم‌. در میان ۱۰ بیل مکانیکی بزرگ دنیا، ۳ مورد سهم شرکت کوماتسو است که به ترتیب شامل بیل مکانیکی Komatsu PC8000-11،‌ بیل مکانیکی Komatsu PC7000-11 و در نهایت بیل مکانیکی Komatsu PC5500-6 هستند. علاوه بر این بزرگترین بیل مکانیکی جهان Caterpillar 6090 FS است که حدود ۲۰۰ تن سنگین تر بزرگترین بیل مکانیکی کوماتسو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *