مقالات

تشخیص اصل بودن قطعات کوماتسو

تشخیص اصل بودن قطعات کوماتسو

یکی از بهترین و مشتری مدارترین شرکت‌های موجود در زمینه فروش قطعات ماشین آلات و خودروهای سنگین، شرکت کوماتسو است. این شرکت، همیشه و همیشه توانسته است با ارائه قطعاتی باکیفیت و با طول عمر بالا، مشتریان و طرفداران بسیاری را به سمت خود جلب کند.حال همین امر باعث شده است تا یک سری از افراد متقلب و سودجو دست به تولید قطعاتی بی کیفیت با نام این شرکت مشهور بزنند و این قطعات بی کیفیت را با قیمتی پایین تر از قطعات اصلی به بازار عرضه کنند.
از آنجایی که تشخیص قطعات اصلی کوماتسو از قطعات غیر اصلی کاری بسیار دشوار بوده و نیازمند تبحر و مهارت بسیار است، در این مقاله از تراک کوماتسو، اینجاییم تا با بررسی یک سری از روش‌ها، شما را در تشخیص اصالت قطعات کوماتسو بیشتر راهنمایی کنیم.

تشخیص اصلی بودن قطعات کوماتسو

شرکت کوماتسو، برای جلوگیری از سودجویی کلاهبرداران و متقلبان، سعی کرده است تا با اضافه کردن یک سری ویژگی خاص به قطعاتش، آن‌ها را از نسخه‌های تقلبی موجود در بازار جدا کند. برخی از این ویژگی‌ها شامل موارد زیر است:

هولوگرام مخصوص کوماتسو:

پس از گذشت چندین سال از معروف شدن کوماتسو، شرکت کوماتسو نهایتا در سال ۲۰۰۸ تصمیم گرفت تا با اضافه کردن نوعی هولوگرام خاص، احتمال تولید کالای بی کیفیت را کاهش دهد.
هولوگرام کوماتسو معمولا شامل موارد زیر است:

وجود نوشته GENIUNE PARTS:

این نوشته توسط ماده ای خاص و با فونتی خاص نوشته شده است و بنابراین احتمال جعل کردن آن را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

وجود عکس متحرک بیل مکانیکی، بلدوزر و یا کامیون:

هنگامی که هولوگرام را به چپ و راست میچرخانیم تصاویر کوچکی از بیل مکانیکی، بلدوزر و یا کامیون در حال تخلیه هفت رنگ مشاهده می‌شود.

وجود لوگو کوماتسو:

قبل از خرید حتما از درست نوشته شدن لوگوی کوماتسو اطمیانان حاصل کنید.

نحوه بسته بندی:

با مراجعه به وبسایت اصلی شرکت کوماتسو و یا نمایندگی آن‌ها، ابتدا از شکل و طراحی بسته‌های قطعات اطلاع پیدا کنید. سپس، در هنگام خرید قطعات مورد نظر خود، چک کنید که نحوه بسته بندی آن‌ها دقیقا مانند بسته بندی‌های اصلی شرکت باشد.

وزن کالاهای اصل:

معمولا وقتی افراد کلاهبردار دست به تولید کالای جعلی می‌زنند، نمی‌توانند آن کالاها را طوری طراحی کنند که وزن آن‌ها دقیقا شبیه به کالای اصلی باشد. قبل از خرید کالای مورد نظر خود، پیشنهاد می‌شود تا با مراجعه به بروشور اصلی قطعه مورد نظر خود، از وزن دقیق آن اطمینان حاصل کنید و سپس دست به خرید آن بزنید.

مطالعه :   دلایل خرابی لاستیک دامپتراک

شناخت کشورهای تولید کننده قطعات کوماتسو:

شرکت کوماتسو، علاوه بر تولید قطعات خود در ژاپن، در بسیاری از بخش‌های اروپا و آمریکا نیز به طور مستقیم در تولید بسیاری از قطعات نقش دارد. با داشتن شناخت کامل از کشورهای تولید کننده قطعات کوماتسو می‌توانید آن‌هایی را که برای کشورهای نامعتبر هستند را به راحتی شناسایی کرده و دیگر از آن‌ها خرید نکنید.

خرید از فروشندگان معتبر:

با خرید قطعات کوماتسو از مراکز معتبر خیال خود را بابت اصل بودن قطعات بیل مکانیکی کوماتسو آسوده کرده اید.فروشگاه‌های معتبر جهت جلوگیری از آسیب رساندن به اعتبار خود، از فروش محصولات تقلبی خودداری می‌کنند.

ظرافت کالای اصل:

رفته رفته و با پیشرفت ابزارها و دستگاه‌های جعل، تشخیص قطعات اصلی کوماتسو از تقلبی به قدری دشوار شد که دیگر بسیاری از افراد متخصص نیز نمی‌توانستند تشخیصی درست داشته باشند! به همین منظور، شرکت کوماتسو راه حل دیگری را برای تشخیص ارائه داد. شرکت کوماتسو در تولید برخی از بخش‌های قطعات اش از ابزاری استفاده می‌کند که اصلا در بازار موجود نیستند و بنابراین ظرافت آن‌ها کاملا منحصر به فرد است. بنابراین، با شناخت داشتن از این ظرافت‌های منحصر به فرد می‌توانید به راحتی کالای اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

قیمت قطعات:

در هنگام خرید قطعات بیل مکانیکی کوماتسو مراقب باشید که قیمت کمتر قطعات شما را وسوسه نکند زیرا شاید هزینه کمتر در طول زمان کوتاه به نفع شما باشد، ولی قطعا قطعه خریداری شده توسط شما نه تنها طول عمر مناسبی ندارد بلکه به درستی محصول اصل نیز کار نمی‌کند.

جوشکاری‌های قطعات:

از آنجایی که شرکت کوماتسو جوشکاری‌هایش را با دستگاه‌های بسیار دقیقی انجام می‌دهد، نقطه جوش‌های روی قطعه‌ها کاملا حرفه ای و با اندازه ای استاندارد زده می‌شود. معمولا جوشکاری‌های قطعات فیک بزرگتر از حالت عادی است.

سخن پایانی

متاسفانه گران شدن بسیاری از قطعات اصلی باعث شده است تا افراد سودجو سعی در تولید محصولاتی بی کیفیت با قیمتی ارزان تر بکنند و همین امر باعث شده تا بسیاری از افراد نیز این اجناس را تهیه کنند. اما این امر در بازه زمانی طولانی قطعا به ضرر شما تمام خواهد شد.در این مقاله از تراک کوماتسو، سعی کردیم تا با بررسی روش‌های تشخیص قطعات اصلی کوماتسو از تقلبی، شما را در شناسایی اصل بودن قطعات کوماتسو بیشتر راهنمایی کنیم.تراک کوماتسو مرکز فروش قطعات اصلی کوماتسو از جمله قطعات دامپتراک کوماتسو، قطعات لودر کوماتسو، قطعات بلدوزر کوماتسو و قطعات بیل کوماتسو می باشد.جهت تهیه هر یک از این قطعات با واحد فروش ما در تراک کوماتسو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *