دسته‌بندی نشده

لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی

لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی

در پروژه های راهسازی و معدنی از ماشین آلات مخصوصی استفاده می شود. ماشین الات نقش مهمی در پیشبرد این پروژه های سنگین ایفا می کنند و وجود آن ها ضروری است. برای بازسازی و تعمیر این ماشین آلات و تجهیزات ضروری نیاز به لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی است. در این مقاله از وب سایت تراک کوماتسو (نمایندگی فروش قطعات کوماتسو) قصد داریم به معرفی لوازم یدکی ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی بپردازیم.

اهمیت لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی

ماشین آلات سنگین و گران قیمت مختلفی نظیر بولدوزرها، بیل مکانیکی ها، دامپتراک ها، لودرها، لیفتراک ها و … در پروژه های راهسازی و معدنی کاربرد دارند. هر یک از این ماشین آلات از قطعات مختلفی تشکیل شده اند و سیستم های پیچیده ای دارند تا بتوانند در شرایط سخت دوام بیاورند.

ماشین الات راهسازی به مرور زمان بر اثر حجم کارها و فشار زیادی که به آن ها وارد می شود فرسوده می شوند و قطعات آن ها خراب می شود. به همین دلیل نیاز به تعویض قطعه و تعمیر دارند. قیمت بسیار بالای این ماشین آلات اهمیت رسیدگی و تعمیر به موقع آن ها را دو چندان می کند چرا که در صورت عدم رسیدگی ضرر و زیان مالی زیادی تحمیل می شود.

برای تعمیر و سرویس ماشین آلات راهسازی نیاز است از لوازم یدکی باکیفیتی استفاده شود تا بتوانند برای مدت زمان طولانی در عملیات های سنگین و پرفشار پروژه های راهسازی و معدنی دوام بیاورند.

انواع لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی

ماشین آلات راه سازی انواع مختلفی دارند و با توجه به نوع ماشین، لوازم یدکی آن ها نیز متفاوت است. با توجه به تعداد بالای ماشین آلات و قسمت های سازنده آن ها، بیان تمامی قطعات یدکی هر دستگاه به صورت جداگانه امکان پذیر نیست. با این حال می توان لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی را به چندین دسته تقسیم بندی کرد که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد.

قطعات موتور

میل سوپاپ، میل لنگ، شاتون، یاتاقان، رینگ، پمپ روغن، پمپ آب، توربو شارژر، پروانه، کمپرسور کولر، سوزن انژکتور، ترموستات، بوش موتور، بلوک سیلندر و سر سیلندر  به عنوان مهم ترین لوازم موتور ماشین آلات راهسازی  شناخته می شوند.

قطعات زیر بندی

قطعات زیر بندی در تمامی ماشین آلات راهسازی اهمیت دارند اما در دامپتراک و لودر اهمیت بیشتری دارند. از جمله قطعات مهم زیر بندی می توان به بلبرینگ چرخ دامپتراکی، پیچ چهار شاخه دامپتراک و لودر، دسته گیربکس دامپتراک و لودر،  صفحه چرخ دامپتراک و لودر، ضربه گیر زیر دامپ،  قرقره ی جک فرمان و کیت سیلندر ترمز اشاره کرد.

لوازم انتقال قدرت

کرانویل، چرخ دنده خورشیدی، استارت، پمپ سوخت، انواع دینام، سنسورها، چراغ های راهنما و چراغ ها خطر و سوئیچ ها از جمله لوازم مهم سیستم انتقال قدرت ماشین آلات راهسازی به شمار می آیند.

قطعات هیدرولیکی

از جمله قطعات هیدرولیکی مهم ماشین آلات راه سازی می توان به پمپ حرکت، پمپ فرمان، پمپ مادر، جک ها، شیر برقی ها و انواع کیت ها و اورینگ ها اشاره کرد.

دیگر دسته بندی ها

انواع چکش های هیدرولیکی، فیلترهای مختلف (نظیر فیلتر سوخت، فیلتر روغن، فیلتر آب و …) و لاسیتک ها دیگر لوازم یدکی مهم ماشین آلات راهسازی و معدنی هستند که در سرویس و تعمیر کردن این ماشین آلات به وفور استفاده می شوند.

خرید قطعات ماشین آلات راهسازی

پیش از مراجعه به فروشگاه لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

  1. از کیفیت بالای لوازم یدکی مطمئن شوید و قیمت قطعات ماشین آلات راهسازی را تنها ملاک انتخاب قرار ندهید. پیش از خرید حتما به برند تولید کننده لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی توجه کنید و از اصل بودن آن ها مطمئن شوید. جنس های تقلبی به وفور در بازار یافت می شوند و استفاده از آن ها تبعات بسیاری دارد. خرابی زودهنگام و خلال در عملکرد صحیح تجهیزات مهم ترین خطراتی است که در صورت استفاده از قطعات فیک ممکن است با آن ها مواجه شوید.
  2. اگر قصد خرید لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی استوک را دارید حتما از متخصصین مشورت بگیرید و قطعاتی که کیفیت قابل قبولی دارند را خریداری کنید.
  3. علاوه بر مراجعه به فروشنده قطعات یدکی ماشین آلات راهسازی مطمئن، از تعمیر کار ماهر و متخصصی نیز استفاده کنید. در فرایند تعویض و تعمیر ماشین آلات، با توجه به سیستم پیچیده ای که دارند نیاز است از فرد متخصص کمک گرفته شود.

بورس بازار لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی ایران در کلان شهر تهران است. برای خرید لوازم یدکی باکیفیت می توانید به تهران مراجعه کنید. البته نیازی به مراجعه حضوری نیست و برای خرید لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی در تهران می توانید به فروشگاه های معتبری همچون تراک کوماتسو نیز مراجعه کنید.

تراک کوماتسو سال ها است که در زمینه فروش قطعات یدکی ماشین آلات راهسازی فعالیت می کند و با ارائه محصولات اورجینال و با قیمت مناسب توانسته است رضایت تمامی مشتریان خود را جلب کند.

قیمت لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی

قیمت قطعات یدکی با توجه به فاکتورهای کیفیت محصول، برند تولید کننده و میزان گارانتی قطعات تعیین می گردد. برای دریافت قیمت فروش لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی مورد نظر خود می توانید از طریق راه ارتباطی درج شده در پایین صفحه با مشاوران تراک کوماتسو در تماس باشید.

سخن پایانی

با توجه به اهمیت کیفیت قطعات در عمر و کارایی ماشین آلات سنگین پیشنهاد می کنیم حتما از لوازم یدکی مرغوب و اصل استفاده کنید. امروزه شرکت های معتبر بسیاری در زمینه تولید و فروش قطعات ماشین آلات راهسازی و معدنی فعالیت می کنند. شرکت کوماتسو، شرکت نیوهلند، شرکت هیوندا، شرکت دوسان و شرکت هیتاچی از جمله شرکت های موفقی هستند که در این حوزه مشغول به کارند. شما می توانید متناسب با تجهیزات خود از قطعات یدکی تولیدی این شرکت ها بهره گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *