مقالات

مینی لودر کوماتسو

مینی لودر کوماتسو

مینی لودر کوماتسو برای پروژه‌های خاک برداری یا تسطیح خاک یک ماشین ایده آل محسوب می‌شود، به ویژه پروژه‌هایی که دسترسی محدودی دارند و یک بیل مکانیکی یا لودر نمی‌تواند از آن‌ها عبور کند.

آشنایی با مینی لودر کوماتسو

مینی لودر کوماتسو واقعا یک ماشین راهسازی حرفه‌ای است. با چندین قابلیت مختلف، این لودر وظایف بسیاری را در پروژه‌های کاری مختلف انجام می‌دهد. به عنوان مثال برای ساخت و ساز، تخریب، محوطه‌سازی و غیره استفاده می‌شود. مینی لودر نوعی ماشین است که کار را روانتر و سریعتر پیش می‌برد.اگرچه استفاده از این ماشین به یک روش خاص محدود نیست، اما اندازه آن بسیار مهم است. مینی لودر کوماتسو بهترین انتخاب برای فضاهای تنگ در محل کار، تعمیر و نگهداری حیاط و کارهایی هستند که انجام آن‌ها با دست بسیار دشوار است.

مشخصات مینی لودر کوماتسو

از ویژگی‌های این مینی لودر می‌توان به فشار کم، ابعاد فشرده، عملکرد خوب و سهولت کار با دستگاه اشاره کرد. قطعات سنگین مینی لودر باید تا جایی که ممکن است به عقب نصب شوند. به این ترتیب ظرفیت بالابر افزایش می‌یابد؛ زیرا می‌توان از قطعات سنگین‌تر به عنوان وزنه تعادل استفاده کرد.مینی لودرها با انواع امکانات عرضه می‌شوند، بنابراین لازم نیست از آن‌ها فقط برای یک کار خاص استفاده کنید. کیسه ۴ در ۱ آن بسیار کاربردی است؛ زیرا نه تنها می‌تواند خاک یا اشیاء تا وزن ۱۲۵ کیلوگرم را جمع کند، می‌توان از آن برای گرفتن و نگه داشتن ابزار با تیغه استفاده کرد. همچنین اگر نیاز به چرخاندن خاک زمین در یک منطقه بزرگ دارید، یک پیوست با بار کوچک وجود دارد که می‌تواند سوراخی به عرض ۶۰۰ میلی متر، عمق ۱ متر تا ۲ متر ایجاد کند. همه این پیوست‌ها به راحتی قابل تعویض هستند، بنابراین می‌توانید چندین پروژه را به وسیله یک دستگاه انجام دهید.

مطالعه :   روغن ماشین آلات راهسازی

مشخصات فنی مینی لودر کوماتسو

وزن کاری(تن)

 ۵.۰۴ – ۵.۳۸

قدرت موتور (اسب بخار)

۳۶٫۹ – ۴۹.۵

قدرت بالابر و انتقال بار بر حسب تن

۴٫۳۰

حجم باکت (متر مکعب)

۰٫۷۵ – ۱.۲۵

روش کار با مینی لودر کوماتسو

  • مینی لودر کوماتسو دارای یک کلید استارت ساده است.
  • قبل از روشن کردن برق ماشین حتما از محافظ شنوایی و دستکش کار استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که ترمز دستی روشن است و دریچه گاز پایین است.
  • حال دستگاه را روشن کنید، پشت لودر بنشینید و با استفاده از کنترل‌ها مینی لودر را به کار بگیرید.

نقاط قوت و ضعف مینی لودر

مینی لودرهای شرکت‌های متفرقه اغلب دارای مشکلات فنی رایجی هستند، مانند ضعیف بودن بازو یا ستون فرمان، جوشکاری رادیاتور، عدم اتصال رادیاتور به فرمان لودر و غیره.اما مینی لودر کوماتسو نقاط قوتی مانند موتور قوی با استهلاک کم یا امکانات پیشرفته نسبت به برندهای دیگر دارد. 

کاربردهای مینی لودر کوماتسو

کاربرد های مینی لودر کوماتسو به این صورت است :

استفاده از مینی لودر در صنعت ساختمان

صنعت ساختمان یکی از بزرگترین صنایعی است که در آن از مینی لودرها استفاده می‌شود، استفاده از این ماشین‌ها در صنعت ساختمان باعث کاهش تولید آلاینده‌های مضر و استفاده بهینه از سوخت می‌شود. همچنین به دلیل ابعاد کوچکی که دارد سرعت کار را افزایش می‌دهد؛ زیرا می‌تواند از مسیرهای باریک عبور کند.ضمناً برای استفاده از این ماشین در محل ساخت و ساز نیازی به اخذ مجوز از پلیس راهنمایی و رانندگی نیست؛ زیرا به دلیل وجود مینی لودر نیازی به مسدود کردن جاده نیست.

کاربرد مینی لودر در معادن

معدنکاری نیز یکی از صنایعی است که در آن مینی لودرهای کوماتسو به دلیل اندازه کوچکی که دارند می‌توانند مسیرهای سخت را در مدت زمان کوتاهی طی کنند. همچنین می‌توانند به حفر زمین برای نصب سایر ملحقات کمک کنند.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی مینی لودر کوماتسو پرداختیم و ویژگی‌ها و مشخصات این ماشین را بررسی کردیم. گفتنی است که شرکت تراک کوماتسو دارای سابقه درخشانی در زمینه تامین قطعات ماشین آلات راهسازی است. شما عزیزان برای مشاوره با متخصصان و خرید قطعات لودر کوماتسو می‌توانید با شماره‌های مندرج در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *